Financiële vragen over betalingen en belastingen

Onder deze buttons vind je specifieke vragen per onderwerp:

Algemeen veelgestelde vragen over Plan Nederland

Vragen over kindsponsoring

Vragen over schrijven met je sponsorkind

Vragen over Plan in uw testament

Veelgestelde vragen over financiën, betalingen en belastingen:

  1. Wat is het rekeningnummer van Plan Nederland?

    Het rekeningnummer voor giften is NL11 RABO 0393 5867 66.
    Speciaal voor noodhulp hebben we Giro 8800.

  2. Kan ik ook een extra bijdrage overmaken?

    Ja, je mag wanneer je maar wil een extra bijdrage overmaken, voor projecten in het land van het kind dat je sponsort, voor projecten in een ander land, voor noodhulp of in het kader van een campagne.

  3. Kan ik het geld van een inzamelingsactie doneren aan Plan?

    Plan juicht alle particuliere initiatieven van harte toe. Afhankelijk van het bedrag kun je uit meerdere projecten kiezen waaraan je donatie ten goede komt. Je kunt voor ondersteuning van je inzamelingsactie ook contact met ons opnemen, of kijk op de actiepagina.

  4. Hoe kan ik mijn betalingsgegevens wijzigen?

    Dat kan telefonisch (telefoon: 020 – 549 55 20) of per e-mail naar info@plannederland.nl.

  5. Zijn mijn giften fiscaal aftrekbaar?

    Giften zijn inderdaad fiscaal aftrekbaar. In veel gevallen is het laten opstellen van een schenkingsovereenkomst de meest gunstige manier, want de fiscus hanteert in dat geval geen ‘drempel’ waardoor het gehele opgevoerde bedrag aftrekbaar is. Zo kun je twee kinderen sponsoren voor (bijna) dezelfde sponsorbijdrage! Wij verzorgen de schenkingsovereenkomst geheel kosteloos.

  6. Wanneer vinden de incasso’s plaats?

  7. Er is deze maand twee keer geld afgeschreven. Hoe kan dat?

    Als je een incassomachtiging hebt afgegeven, proberen wij rond het einde van de maand het bedrag te incasseren. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet lukken, dan proberen wij dit halverwege of eind van de volgende maand nog eens. Neem contact met ons op (telefoon: 020 – 549 55 20) dan herstellen we een mogelijke fout zo snel mogelijk.

    De exacte incassodata vind je hier.

  8. Ik heb meegedaan aan een deur-tot-deuractie van jullie. Ik begreep dat het om een eenmalige donatie ging, maar nu wordt er al meerdere maanden geld van mijn rekenen afgeschreven

    Dat is heel vervelend. Onze excuses daarvoor! Op het formulier dat onze deur-tot-deurwervers gebruiken, kan worden aangegeven dat niet structureel, maar eenmalig wilde doneren en wij hebben dit verkeerd ingevoerd. Wanneer een eenmalig donatie niet op het formulier kan worden ingevuld, had onze werver je moeten verwijzen naar onze website waar een eenmalige incasso kan worden gedaan. Als je ons belt op 020 – 549 55 20 maken wij het voor je in orde.

  9. Hoe kan ik mijn kindsponsoring beëindigen?

    Dat kan door contact op te nemen met de afdeling Customer Services (020 – 549 5520). De standaardopzegtermijn is twee maanden. In deze periode proberen we een nieuwe sponsor te vinden voor het kind dat je steunt. Natuurlijk vinden we het erg jammer dat je opzegt als kindsponsor. Wil je het werk van Plan wel blijven steunen? Voor een lager bedrag per maand kun je bijdrage aan de meisjesprojecten van Plan.

  10. Ik heb opgezegd maar toch wordt er nog geld afgeschreven. Hoe kan dit?

    Door nieuwe Europese regelgeving (SEPA) moeten organisaties en bedrijven een paar dagen vóór de incasso wordt gedaan, de bestanden aanleveren aan de bank. Hierdoor kan het zijn dat de opzegging en de incasso elkaar hebben gekruist hebben. Als je contact opneemt met onze afdeling Customer Services (020 – 549 5520) maken we het zo snel mogelijk in orde.

  11. Wat is het RSIN nummer van Plan?

    Het RSIN nummer is 003414024

  12. Wat is mijn Transactienummer?

    Het transactienummer staat op uw schenkingsovereenkomst. Heeft u deze overeenkomst niet meer paraat dan kunt u contact opnemen met Plan Nederland. Indien u een notariële akte heeft, heeft u géén transactienummer. U kunt dan een aantal nullen invoeren, zodat u de aangifte verder kunt afhandelen.