Plan Nederland gebruikt cookies om je een optimale gebruikerservaring te kunnen bieden. Door gebruik te blijven maken van deze website stem je hiermee in. Lees meer over ons cookiebeleid.

AkzoNobel

akzonobel decent jobs

AkzoNobel en Plan Nederland

Samen zetten ze zich zo al meer dan 20 jaar in voor betere levensomstandigheden van kinderen en jongeren in ontwikkelingslanden. In dit strategisch partnerschap ligt de nadruk op Youth Economic Empowerment: kansarme jongeren krijgen via gerichte beroepsopleidingen toegang tot de arbeidsmarkt. AkzoNobel en Plan maakten meer dan 50 projecten mogelijk in 15 landen in Afrika, Latijns-Amerika en Zuidoost-Azië.

AkzoNobelHet Education Fund van AkzoNobel is opgericht om de onderwijskwaliteit voor kinderen in ontwikkelingslanden te verbeteren. Inmiddels heeft het zich ontwikkeld tot een stichting die zich ook richt op de inzetbaarheid van jonge mensen op de arbeidsmarkt en op betere loopbaanperspectieven daarin.

Relevante beroepsopleidingen

Sinds 2015 maakt AkzoNobel projecten mogelijk in Natal (Brazilië), Chengdu (China) en Bangalore (India) waarin kansarme jongeren een beroepsopleiding krijgen of leren hoe ze een eigen bedrijf moeten opzetten. Deze jongeren profiteren nauwelijks van de groeiende economieën daar. Ze hebben geen opleiding en missen de noodzakelijke professionele vaardigheden.
Ruim 650 jongeren profiteerden inmiddels al van deze projecten en hebben hun weg gevonden naar een ‘decent job’, fatsoenlijk werk met een eerlijk inkomen dat ze kansen biedt op een zelfstandige economische groei en een onafhankelijke toekomst. Uiteindelijk willen Plan en AkzoNobel samen zo’n 1600 jongeren aan een baan helpen met deze projecten.

Wij geloven dat er geen innovatie kan zijn zonder opleiding.

‘Door het partnership met Plan, ondersteunt en investeert AkzoNobel al jaren in de opleiding van jonge mensen over de hele wereld, zodat we kunnen helpen om hun talent te ontwikkelen. Wij geloven dat er geen innovatie kan zijn zonder opleiding. Dus het verstrekken van goed onderwijs aan jongeren moet een fundamentele zorg zijn van degenen die wonen, werken, of verbonden met steden zijn – en dat zijn we allemaal.’ Marten Booisma – Chief HR Officer AkzoNobel

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.