Een huisstijl die aansluit bij onze missie, visie en identiteit

Plan zet zich in voor gelijke rechten en kansen voor meisjes en voor een betere toekomst voor alle kinderen. Vanwege de focus op meisjes treden we naar buiten met onze boodschap ‘Girls first’ en daar hoort natuurlijk een onderscheidende huisstijl bij. Een huisstijl die aansluit bij onze missie, visie en identiteit. Een huisstijl heeft niets met smaak te maken. Het is een reeks bindende afspraken over vormgeving, toonzetting en beeldgebruik, die ervoor zorgen dat alle communicatie-uitingen passen bij onze identiteit. Daarmee laten we de wereld zien wie we zijn en wat we doen. Ook zorgen we zo voor herkenbaarheid en naamsbekendheid.

Over Plan

Plan Nederland, opgericht in 1975, is onderdeel van Plan International, een internationale ontwikkelingsorganisatie die zich inzet voor gelijke kansen en rechten van meisjes en jongens. Plan International doet dit door armoede duurzaam te bestrijden en de achtergestelde positie van meisjes en jonge vrouwen op te heffen. Plan heeft programma’s in meer dan vijftig ontwikkelingslanden in Afrika, Azië en Latijns-Amerika en doet aan fondsenwerving in ruim twintig landen in Europa, Amerika en Australië.

Plan Nederland zet zich in voor het verbeteren van de levenssituatie van kinderen en jongeren en kiest daarbij voor een bijzondere focus op meisjes. In veel landen worden meisjes namelijk structureel achtergesteld, terwijl investeren in meisjes de slimste manier is om de armoedespiraal te doorbreken.

Het werk van Plan Nederland is onder te verdelen in de volgende thema’s:

  • Bescherming tegen geweld;
  • Onderwijs en Economische zekerheid;
  • Water, sanitatie en hygiëne (WASH);
  • Noodhulp.

Lees meer over de visie en missie van Plan.

Plan Nederland voelt zich verbonden met de volgende kernwaarden: ondernemend, innovatief, transparant, gepassioneerd, deskundig, persoonlijk en resultaatgericht. In de uitingen over (het werk van) Plan moeten deze kernwaarden doorklinken.

Bij uitingen voor specifieke doelgroepen ligt de nadruk op specifieke kernwaarden (zie hiervoor Schrijven voor doelgroepen).

 

Voor het gebruik van het logo van Plan Nederland en de andere vormgevingselementen die in dit huisstijlhandboek worden gepresenteerd is toestemming nodig van Plan Nederland.

sluiten